Ion David Pîrneci

„Profesorul nu este un livrator de conținut, ci un ghid pentru viitorii adulți. Eu așa îi văd, îi tratez ca atare și încerc să îi ghidez spre lucrurile pozitive”

David Pîrneci, profesor de istorie la Școala Profesională Germană Kronstadt din Brașov și la Școala Gimnazială Sânpetru din Brașov, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea”. „Întotdeauna conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev, ca acel elev să-și dezvolte competențele”, a spus acesta.

David Ionuț Pîrneci Școala Gimnazială Sânpetru

David se remarcă printr-o prezență carismatică, energică și extrem de comunicativă. Este genul de cadru didactic care aduce un plus de culoare și dinamism în mediul școlar, fiind vesel, glumeț, prietenos și încrezător în sine. Aceste trăsături îl fac imediat remarcat și apreciat atât în rândul elevilor, cât și al colegilor.
Unul dintre cele mai evidente atuuri ale domnului profesor este simțul umorului, pe care îl folosește cu inteligență și naturalețe în procesul didactic. Această calitate, alături de pasiunea sa autentică pentru istorie, contribuie la transformarea lecțiilor într-o experiență captivantă, relevantă și memorabilă pentru elevi. Îmbinarea dintre informația riguroasă și abordarea relaxată creează un cadru ideal pentru învățare, în care elevii se simt încurajați să participe și să gândească critic.
Este un profesor care trăiește în prezent, „aici și acum”, fiind mereu conectat cu realitatea din clasă, cu nevoile și interesele elevilor săi. Pasiunile sale multiple – istoria, sportul, muzica – îi permit să aducă un plus de relevanță lecțiilor și să creeze conexiuni interdisciplinare care stimulează curiozitatea și învățarea activă.
Dincolo de latura ludică, domnul Pîrneci este și un cadru didactic perseverent, motivat și determinat, care manifestă un interes sincer pentru propria dezvoltare profesională. Este creativ în abordarea subiectelor istorice și deschis la dialog, atât cu elevii, cât și cu colegii, contribuind astfel la un climat de colegialitate și sprijin în cancelarie.
Deși nu a avut încă ocazia să susțină o prezentare sau un atelier, profilul său sugerează un potențial excelent pentru a conduce un workshop cu tematici inedite precum: „Umorul în istorie” sau „Veselia poporului român în contexte istorice” – teme originale, în acord cu stilul său plin de viață și pasiunea pentru domeniul pe care îl predă.

„Sistemul este în urmă cu aproximativ 20, dar nu o spun eu, o spun experții, experți care afirmau asta în perioada interbelică. Spre exemplu, George Antonescu a afirmat faptul că sistemul educațional din perioada interbelică este în urmă cu 20 de ani, în prezent este cu 25 de ani”, a menționat profesorul.

David Ionuț Pîrneci Școala Gimnazială Sânpetru 2

David Pirneci a adus în atenție cât de greu este pentru un cadru didactic să predea un conținut „care nu are legătură cu realitatea”:

„Este foarte greu să predai un conținut care nu are legătură cu realitatea, că, întotdeauna, conținutul pe care îl predau trebuie să aibă relevanță pentru elev, ca acel elev să-și dezvolte competențele. Însă îmi este foarte greu. Și am și eu nevoie de ajutor, am nevoie de cursuri de perfecționare, în primul rând.”

Profesorul de istorie a mai vorbit și despre respectul pe care profesorii trebuie să-l câștige:

„Relaționarea este foarte importantă, relaționarea dintre elevi și profesor. Trebuie să-i câștigi respectul. Respectul nu înseamnă că pur și simplu ești profesor, ci tu trebuie să-l câștigi prin relaționare pozitivă, prin comunicare eficientă”, a spus cadrul didactic.

Sursa: Edupedu.ro

„Eu cred că orice fișă de lucru, proiect, referat este o provocare pentru elevi și, dacă reușesc să treacă de aceste provocări, vor avea încredere în ei și așa pot trece peste orice încercare a vieții. Dacă se întâmplă să nu reușească, atunci profesorul trebuie să îi ghideze în așa fel încât elevii să înțeleagă că nimic nu este complicat, ci trebuie doar să persevereze.”

Proiecte și Activități

Are 33 de ani și, când a venit în Sohatu, în 2016, prin Teach for Romania – un program care încurajează tinerii profesioniști să intre în învățământ și să predea în comunități vulnerabile –, clasele nu aveau nici măcar prize. El își adusese laptopul să facă activități cu elevii, dar nu avea unde să-l încarce. Treptat, cu ajutorul conducerii, a colegilor din Teach, a unor ONG-uri, a câtorva părinți din școală și a comunității lui de pe Facebook, a renovat și a dotat clasele. Pentru că a primit fonduri doar pentru materiale, dar nu și pentru muncitori, a dat el cu glet și cu vopsea lavabilă, după ce a învățat de pe YouTube. Acum clasele au bănci noi, videoproiectoare, table whiteboard și parchet, iar el zugrăvește în fiecare an.

*Începând cu anul şcolar 2024-2025, David Pirneci activează în cadrul Școlii Profesionale Germane „Kronstadt” din Braşov şi Școlii Gimnaziale Sânpetru (BV).

Certificări

Certificare: Profesor MERITO de Istorie şi Educaţie Socială - Proiectul Merito 2022

Diplome

Diplomă: Facultatea De Istorie - Universitatea București

Diplomă: Doctorand în Istorie - Universitatea București